Szukaj na tym blogu

Informatyk 5

2014/2015

Zadanie 5: Animacja
  1. Wykonaj dowolną animację dotyczącą tolerancji. Przykładowe animacje>>
    Co to jest tolerancja? Możesz posłuchać, śpiewa o niej Stanisław Sojka wraz z Natalią Sikorą.:

  2. Wymagania dotyczące animacji:
    • Użyj dowolnego programu i dowolnego sposobu animowania
  3. Prace należy przesyłać drogą elektroniczną jako załącznik lub na płycie lub na pendrivie.
    • adres e-mail: akiraga@op.pl
    • temat wiadomości: animacja
    • treść wiadomości: imię i nazwisko autora, klasa
  4. Przy ocenie prac konkursowych brane będą pod uwagę następujące elementy: oryginalność,
  5. Maksymalna ocena za zadanie: 10 punktów.



Zadanie 4: Plakat z wizją szkoły
Wizja szkoły>> to priorytety zapewniające jej rozwój, takie jak:
PROFESJONALIZM
ZDROWIE i BEZPIECZEŃSTWO
TWÓRCZY KLIMAT
OTWARTOŚĆ
NOWOCZESNOŚĆ
RÓŻNORODNOŚĆ
1. Stwórz plakat przedstawiający wizję szkoły.
2. Wymagania dotyczące plakatu:
    • wykorzystaj dowolny program graficzny lub edytor tekstu
    • dowolny format plakatu
3. Prace należy przesyłać drogą elektroniczną jako załącznik
    • na adres e-mail: anetta.kiraga@pg5radom.edu.pl
    • temat wiadomości: Zadanie 4 - wizja szkoły.
    • treść wiadomości: imię i nazwisko autora, klasa
    • Przy ocenie pracy brane będą pod uwagę następujące elementy: oryginalność, spełnienie wymagań.
  1. Maksymalna ocena za zadanie: 10 punktów
Zadanie 3: Komiks
  1. Stwórz komiks w programie toondoo >>  , stripgenerator>> lub innym.
    (Program toondoo poznałeś na lekcji informatyki w kl. II, instrukcję znajdziesz też tu >>)
  2. Wymagania dotyczące komiksu:
    • temat: "Szkolny savoir vivre" lub "Bezpiecznie w Internecie" >>
    • koniecznie użyj tekstu w dymkach
    • użyj przynajmniej dwóch pól komiksowych
  3. Prace należy przesyłać drogą elektroniczną jako załącznik
  4. Przy ocenie pracy brane będą pod uwagę następujące elementy: oryginalność, spełnienie wymagań.
  5. Maksymalna ocena za zadanie: 10 punktów
Zadanie 2: Prezentacja
1. Obejrzyj prezentację wykonaną w programie Emaze
2. Wykonaj własną prezentację w programie Emaze.
  • W tym celu zarejestruj się na stronie http://www.emaze.com
    (podaj swój e-mail szkolny: nazwisko.imie@pg5radom.edu.pl)
  • Skorzystaj z gotowego szablonu. Wykonanie prezentacji jest intuicyjne. 
  • Link do swojej prezentacji w Emaze prześlij korzystając ze swojego szkolnego e-maila na adres anetta.kiraga@pg5radom.edu.pl
  • W temacie wiadomości wpisz: zadanie 2
3. Przy ocenie pracy brane będą pod uwagę następujące elementy: dobór tematu, spełnienie wymagań
4. Maksymalna ocena za zadanie: 10 punktów
Zadanie 1: Operacje na plikach i folderach
  1. Zaprojektuj pomoc naukową ze skrótami klawiszowymi podstawowych operacji, np.
    w Wordzie:
    kopiuj: Ctrl + C
    wklej: Ctrl + V
    zaznaczanie jednej litery w tekście:
    zaznaczenie wyrazu w tekście:
    itd
  2. Wymagania:
    • Użyj dowolnego programu do edycji grafiki lub tekstu
    • Informacje umieść w atrakcyjnej formie (tabela, schemat, kształty, itp.)
    • Zapisz plik w formacie: doc, docx, jpg, gif lub pdf
  3. Prace należy przesyłać drogą elektroniczną jako załącznik
  4. Przy ocenie pracy brane będą pod uwagę następujące elementy: oryginalność, spełnienie wymagań.
  5. Maksymalna ocena za zadanie: 10 punktów.

2013/2014

Zadanie 1: Banner na stronę internetową naszej szkoły
  1. Wykonaj banner na stronę internetową naszej szkoły.
  2. Wymagania dotyczące banneru:
    • Użyj dowolnego programu.
    • Wykonaj banner o rozmiarach 900X150 pikseli. Do wykonania banneru można użyć zdjęć ze strony www.gim5radom.pl
    • Zapisz plik w formacie: .jpg lub .gif
  3. Prace należy przesyłać drogą elektroniczną jako załącznik
    • na adres e-mail: akiraga@op.pl
    • temat wiadomości: banner
    • treść wiadomości: imię i nazwisko autora, klasa
  4. Przy ocenie prac konkursowych brane będą pod uwagę następujące elementy: oryginalność, spełnienie wymagań.
  5. Maksymalna ocena za zadanie: 20 punktów.
Zadanie 2: Film reklamowy o naszym mieście
  1. Wykonaj film reklamowy o naszym mieście.
  2. Wymagania dotyczące filmu:
    • Użyj programu Windows Movie Maker lub innego programu służącego do tworzenia filmów
    • Czas trwania filmu maks. 4 minuty.
    • Mile widziane napisy w języku polskim i angielskim lub niemieckim.
    • Wskazane nagranie własnej narracji.
    • Muzyka oraz inne elementy filmu nie mogą naruszać praw autorskich osób trzecich.
    • Zapis pliku w formacie: .wmv lub .mpg
  3. Prace należy przekazać do nauczyciela informatyki na płycie lub pendrivie
  4. Przy ocenie prac konkursowych brane będą pod uwagę następujące elementy: oryginalność, spełnienie wymagań.
  5. Maksymalna ocena za zadanie: 25 punktów.
Zadanie 3: Film reklamowy o naszej szkole
  1. Wykonaj film reklamowy o naszej szkole.
  2. Wymagania dotyczące filmu:
    • Użyj programu Windows Movie Maker lub innego programu służącego do tworzenia filmów  (np. Ulead Video Studio dostępny w pracowni 207 na kole informatyki)
    • Czas trwania filmu maks. 4 minuty.
    • Mile widziane napisy w języku polskim i angielskim lub niemieckim.
    • Wskazane nagranie własnej narracji.
    • Muzyka oraz inne elementy filmu nie mogą naruszać praw autorskich osób trzecich.
    • Zapis pliku w formacie: .wmv, .mpg lub .avi
  3. Prace należy przekazać do nauczyciela informatyki na płycie lub pendrivie
  4. Przy ocenie prac konkursowych brane będą pod uwagę następujące elementy: oryginalność, spełnienie wymagań.
  5. Maksymalna ocena za zadanie: 25 punktów.
Zadanie 4: Plakat "Szkolny savoir vivre"
  1. Wykonaj plakat pt. "Szkolny savoir vivre".
  2. Wymagania dotyczące plakatu:
    • Użyj dowolnego programu do obróbki grafiki komputerowej (np. Paint, CorelDraw, Corel PhotoPaint, Gimp, PhotoShop)
    • Praca nie może naruszać praw autorskich osób trzecich.
    • Zapis pliku w formacie pliku źródłowego oraz .jpgFormat plakatu" A3, pionowo
    • Prace w formacie pliku źródłowego zachowaj do kontroli (możesz zostać poproszona/y do kontroli)
    • Na plakacie zaprezentuj jedną z niżej przedstawionych zasad szkolnego savoir vivru lub sformułuj swoją:
      1. Gdy mówię "dzień dobry" lub z kimś rozmawiam, wyjmuję ręce z kieszeni.
      2. Stosuję zwroty grzecznościowe: "dziękuję", "proszę", "przepraszam".
      3. Nie spóźniam się na zajęcia.
      4. Nie zaczepiam innych, nie używam przemocy, nikogo nie biję.
      5. Ubieram się stosownie do sytuacji.
      6. Dbam o higienę i porządek wokół siebie, w szkole oraz klasie.
      7. Dbam o kulturę języka i nie używam wulgaryzmów.
      8. Kulturalnie zachowuję się w czasie szkolnych uroczystości.
      9. Nie ulegam nałogom - nie palę papierosów, nie piję alkoholu, nie używam narkotyków.
      10. Przestrzegam zasad kulturalnej obsługi telefonu komórkowego.
      11. Staram się pracować nad własnym charakterem i postępuję zgodnie z zasadami dobrego wychowania.
      12. Godnie reprezentuję szkołę.
  3. Prace w formacie .jpg należy przesyłać drogą elektroniczną jako załącznik
    • na adres e-mail: akiraga@op.pl
    • temat wiadomości: plakat
    • treść wiadomości: imię i nazwisko autora, klasa
  4. Przy ocenie prac konkursowych brane będą pod uwagę następujące elementy: oryginalność, spełnienie wymagań.
  5. Maksymalna ocena za zadanie: 25 punktów.

2012/13

Zadanie 10: Logomocja
  1. Korzystając z programu Logomocja (program dostępny na płycie z podręcznika "Informatyka Europejczyka") napisz procedurę rysującą zamalowany na zielono trójkąt.
  2. Wymagania:
    • trójkąt ma być równoboczny
    • zamaluj na zielono wnętrze figury wzorem do malowania o numerze 0
    • ustaw żółwia w pozycji wyjściowej
  3. Procedury należy skopiować do notatnika i przesłać plik notatnika wyłącznie drogą elektroniczną, jako załącznik wiadomości:
    • na adres: akiraga@op.pl
    • temat wiadomości: logo
    • treść wiadomości: imię i nazwisko autora, klasa
  4. Przy ocenie pracy brane będzie spełnienie wymagań, poprawność procedury
  5. Maksymalna ocena za zadanie: 25 punktów
Zadanie 9: Obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
  1. Korzystając z programu Excel wykonaj obliczenia do zadania:
    "W czasie burzy najpierw widzimy błyskawicę, a dopiero po chwili słyszymy grzmot. Światło porusza się z prędkością 300000 km/s, dlatego błyskawicę widzimy natychmiast. Dźwięk rozchodzi się z prędkością około 333 m/s."
  2. Wymagania:
    • W arkuszu utwórz tabelkę według poniższego wzoru:
    • Kolumnę "Czas..." wypełnij sześcioma danymi z zakresu od 1 s do 12 s.
    • W kolumnie "Odległość..." wpisz właściwe formuły liczące odległość, w jakiej nastąpiło wyładowanie.
    • Podpowiedź: Odległość, jaką pokona ciało poruszające się ze stałą prędkością liczymy, mnożąc jego prędkość przez czas, w którym się poruszało.
    • Użyj adresowania bezwzględnego.
    • Dodaj odpowiedni tytuł arkusza i scal komórki, w których tytuł się znajdzie, dodaj  obramowanie, sformatuj w dowolny sposób czcionkę.
    • Zapisz plik pod nazwą GRZMOT
  3. Pracę należy przesłać wyłącznie drogą elektroniczną, jako załącznik wiadomości:
    • na adres: akiraga@op.pl
    • temat wiadomości: arkusz kalkulacyjny
    • treść wiadomości: imię i nazwisko autora, klasa
  4. Przy ocenie pracy brane będzie spełnienie wymagań, poprawność obliczeń
  5. Maksymalna ocena za zadanie: 25 punktów
Zadanie 8: Internetowa strona w html
  1. Korzystając z notatnika stwórz stronę WWW w html o tematyce:
    • Reklamówka szkoły>>
    • Podstawy języka html>>
    • Bezpieczeństwo w Internecie>>
  2. Wymagania:
    •  Stwórz prosty serwis składający się z miniumu trzech stron html połączonych ze sobą odnośnikami każda z każdą.
    • Strony muszą być poprawne pod względem struktury, atrakcyjne wizualnie i pod względem treści.
    • Strony muszą poprawnie się otwierać przynajmniej w jednej z trzech przeglądarek: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrom.
    • Kurs html>>
  3. Spakowany folder ze stronami (np. darmowym programem .zip7>>)  należy przesłać drogą elektroniczną, jako załącznik wiadomości:
    • na adres: akiraga@op.pl
    • temat wiadomości: prezentacja
    • treść wiadomości: imię i nazwisko autora, klasa
      • lub umieścić strony w Internecie (instukcja>> )
  4. Przy ocenie prac konkursowych brane będą pod uwagę następujące elementy: oryginalność, ciekawa treść i forma, spełnienie wymagań.
  5. Maksymalna ocena za zadanie: 30 punktów
Zadanie 7: Folder
  1. Zaprojektuj folder na jeden z poniższych tematów:
  2. Wymagania dotyczące folderu:
    • Użyj programu Word lub innego programu do edycji tekstu
    • Wykonaj folder o dowolnym wyglądzie (np. składany na trzy część, składany na pół; Pamiętaj o dwustronnym zadruku!)
    • Zastosuj poziomy układ strony, zadbaj o odpowiednie rozmieszczenie tekstów i obrazów
    • Zapisz w formacie .doc, .docx
  3. Prace należy przesłać wyłącznie drogą elektroniczną, jako załącznik wiadomości:
    • na adres: akiraga@op.pl
    • temat wiadomości: prezentacja
    • treść wiadomości: imię i nazwisko autora, klasa
  4. Przy ocenie prac konkursowych brane będą pod uwagę następujące elementy: oryginalność, ciekawa treść i forma, spełnienie wymagań.
  5. Maksymalna ocena za zadanie: 25 punktów.
Zadanie 6: Prezentacja
  1. Wykonaj prezentację multimedialną „Czy w Internecie jesteśmy bezpieczni?”
  2. Wymagania dotyczące prezentacji
    • Użyj programu Microsoft PowerPoint lub innego programu do tworzenia prezentacji multimedialnych ale umożliwiającego zapis w formacie PowerPoint.
    • Wykonaj prezentację składającą się z min. 10 slajdów, max. 15 slajdów, tekstu i grafik.
    • Podaj źródła, z których korzystałaś/łeś przy opracowywaniu prezentacji.
    • Mile widziany dźwięk, podkład muzyczny, narracja, video. Pamiętaj o ochronie praw autorskich!
    • Ważne! Zapis plików w jednym z formatów:  .ppt, .pptx, .pps .ppsx
  3. Prace należy przesłać wyłącznie drogą elektroniczną jako załącznik wiadomości:
    • na adres akiraga@op.pl
    • temat wiadomości: prezentacja
    • treść wiadomości: imię i nazwisko autora, klasa
  4. Materiały pomocnicze znajdziesz na stronach:
  5. Przy ocenie prac konkursowych brane będą pod uwagę następujące elementy: oryginalność, ciekawa treść i forma, spełnienie wymagań.
  6. Maksymalna ocena za zadanie: 25 punktów.
Zadanie 5: Animacja
  1. Wykonaj dowolną animację, np: poruszająca się piłeczka, ludziki grające w ping-ponga, itp.
  2. Wymagania dotyczące animacji:
    • Użyj dowolnego programu i dowolnego sposobu animowania
  3. Prace należy przesyłać drogą elektroniczną jako załącznik lub na płycie lub na pendrivie.
    • adres e-mail: akiraga@op.pl
    • temat wiadomości: animacja
    • treść wiadomości: imię i nazwisko autora, klasa
  4. Przy ocenie prac konkursowych brane będą pod uwagę następujące elementy: oryginalność,
  5. Maksymalna ocena za zadanie: 25 punktów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz